Metoda Wniedoczasie

Checklista definiowania wyzwań

  1. Ustal, jaki jest Twój główny obieg kulturalny
    W ten sposób odkryjesz kluczowe środowiska, instytucje i węzły komunikacyjne, dzięki którym Twoje działania staną się dużo skuteczniejsze. Warto także zdefiniować wartości i granice obiegu i ustalić na ile jest on zamknięty, a na ile skłonny do połączeń. Pomoże Ci to także znaleźć swoje własne miejsce w takim systemie.
  2. Ustal, jaka jest obecna dynamika tego obiegu
    Jeśli obieg się rozwija, to warto wspierać ten rozwój, a wtedy będziecie rosnąć razem ze swoim obiegiem. Gdy zauważasz negatywne sprzężenie zwrotne to nawet w dojrzałych i dużych obiegach warto zacząć myśleć o potencjalnych projektach naprawczych czy nawet odnowieniu obiegu, a może nawet połączeniu z innymi obiegami.
  3. Wybierz swoją społeczność
    Zapytaj się siebie jakiej społeczności w posiadanym budżecie jesteś w stanie służyć najlepiej i staraj się jak najlepiej do niej dostosować. Pamiętaj, że nie jesteś i nie musisz być dla wszystkich i czasem trzeba po prostu jasno zdecydować jak daleko możemy sięgnąć bez utraty tego, co ludzie w nas cenią.
  4. Zdefiniuj potrzeby i zadania ludzi, na które chcesz odpowiedzieć
    Jednym z kluczowych błędów, których należy uniknąć, jest mylenie potrzeb z rozwiązaniami. Ludzi pytamy o ich potrzeby, a szukanie rozwiązań to twórczy proces, który należy do nas. Potrzeby można rozwiązywać standardowo, ale to też przestrzeń eksperymentów i odkryć – to bardziej sztuka niż nauka.

Akademia Wniedoczasie

Chcesz wiedzieć, jak konkretnie zastosować taką wiedzę w praktyce? Dołącz do grona ludzi, którzy wspólnie dzielą się wiedzą o marketingu kultury i korzystają z naszych regularnych szkoleń.