Aleksandra Wiktorko-Rakoczy

Architektka krajobrazu, współzałożycielka interdyscyplinarnej pracowni Szelest oraz Fundacji na rzecz wspierania zdrowej przestrzeni Bez.
Branża:
Kontakt:
tel.: 510 783 291, e-mail: aleksandra@szelestpracownia.pl
Media społecznościowe:

Obszar działań:

Warsztaty i usługi w bazie:

Na razie nie dodano.

Biogram:

Architektka krajobrazu, współtworzy pracownię SZELEST i Fundację na rzecz zdrowej przestrzeni. Projektantka przestrzeni publicznej, autorka i współautorka licznych projektów zagospodarowania terenu oraz inwentaryzacji dendrologicznych, analiz i waloryzacji zieleni w kontekście przyrodniczym i krajobrazowym. W swojej pracy stosuje rozwiązania wspierające przyrodę (BZI/ NBS). Interesują ją zagadnienia związane z edukacją przyrodniczą i naturalnymi przestrzeniami do zabawy.

W pracy zawodowe chętnie eksploruje zagadnienia związane z  projektowaniem partycypacyjnym, ma doświadczenie w prowadzeniu warsztatów  i konsultacji społecznych
w interdyscyplinarnych zespołach.

Pracuje przy wielobranżowych projektach oraz interdyscyplinarnych procesach partycypacyjnych dotyczących zagospodarowania przestrzeni publicznej, na przykład zagospodarowanie Polanki Redłowskiej w Gdyni.

Od 2009 roku prowadzi warsztaty dotyczące architektury krajobrazu we współpracy z m.in. Festiwalem Wzory w ogrodzie, Fundacją Aeris Futuro, Muzeum Powstania Warszawskiego, Fundacją Sendzimira, Mediatorzy.pl, Stowarzyszeniem na rzecz poprawy środowiska mieszkalnego Odblokuj.

Współautorka scenariuszy zajęć lekcyjnych dotyczących rozwiązań błękitno – zielonej infrastruktury w aspekcie łagodzenia zmian klimatu i adaptacji do ich skutków oraz broszury „Klimat na 5!” w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”.

W zespole JAZ+Architekci, ThinkTank, Szelest współpracuje nad wdrożeniem interdyscyplinarnej analizy soczewkowej IAS – badaniem potrzeb użytkowników przestrzeni publicznych.

Zarówno w całej Polsce jak i w Twoim regionie jest mnóstwo instytucji i organizatorów wydarzeń, którzy mogą chcieć skorzystać z Twoich usług.