Pracując w instytucji kultury, NGO czy firmie często napotkasz wiele przeszkód: nie możesz wykupić reklam, przekonać innych do zmian na stronie internetowej, media społecznościowe pod presją powoli stają się tablicą informacyjną. Pomożemy Ci rozwinąć Twoje relacje z publicznością.
fot. Karol Stańczak / NCK
Reklamy w kulturze robią dużo więcej niż plakaty. Połączone z Waszymi działaniami organicznymi pozwalają Wam skuteczniej dotrzeć do tych ludzi, którzy będą nimi najbardziej zainteresowani.
Całe skomplikowanie tej operacji bierzemy na siebie, towarzysząc Wam w osiąganiu założonych celów. Nasze doświadczenie w kulturze pozwala powtarzalnie wybierać te ścieżki, które dają optymalne efekty w założonych budżetach – czy to w kwestii wydarzeń, festiwali, zapisów na warsztaty czy odwiedzin wystaw.
Reklama oczywiście nie dotrze do tych osób, które nie korzystają z sieci czy mediów, ale gdy my zajmiemy się reklamami, będziesz mieć więcej czasu na zaprojektowanie komunikacji dla takich osób.
Specjalizujemy się w obsłudze instytucji kultury i NGO w zakresie:
Najpierw spotykamy się i ustalamy zakres oraz długość współpracy.
Wybierasz pakiet, który będzie najlepszy do promocji projektu, wydarzenia czy bieżącej obsługi reklamowej Twojej instytucji lub organizacji.
Następnie my przejmujemy sprawy techniczne, prowadząc Cię dalej, doradzając w doborze strategii, podpowiadając w kwestii kreacji reklamowych, a w droższych pakietach także przygotowując odpowiednie teksty reklam.
Raportujemy zgodnie z ustaleniami wyniki i rozliczamy się jedną fakturą miesięcznie.
Działania reklamowe w zależności od tego jak Ci wygodniej prowadzimy na swoich lub Twoich kontach.
Pakiet „Pierwsze reklamy” jest dla tych, którzy chcą sprawdzić jak działają kanały reklamowe.
Pakiet „Budowanie marki” to konsekwentne reklamy, budujące Twoją rozpoznawalność.
Pakiet „Marketingowy partner” to strategicznie połączone ze sobą kanały reklamowe i konsultacje, które zwiększają efekty działań.
Codzienna promocja instytucji, organizacji czy firmy z sektora kultury to duże wyzwanie. Czasem potrzeba zespołu, który wesprze nas w tej pracy i zwiększy nasze możliwości. We Wniedoczasie specjalizujemy się w tym od dawna.
Z kolei, by umożliwić rozwój, trzeba zwiększyć potencjał całego systemu komunikacji. A do tego, w większości przypadków, potrzebny jest zewnętrzny partner, który będzie towarzyszył nam w tym procesie i dzielił się swoimi doświadczeniami zdobytymi przy analogicznych projektach.
Wniedoczasie od lat pomaga wprowadzać małe i duże zmiany w marketingu instytucji i firm.
Wsparcie operacyjne w marketingu kultury:
Strategiczne wsparcie i rozwój:
Najpierw omawiamy Wasze wyzwania i cele. Następnie identyfikujemy przeszkody, które trzeba usunąć, by je osiągnąć. Następnie pracujemy wraz z Wami na przestrzeni kilku miesięcy lub w ramach stałej współpracy.
W tym czasie regularnie spotykamy się online i omawiamy priorytety i wykonujemy uzgodnione z Wami zadania. Udostępniamy Wam także specjalny panel klienta, by możliwe było zarządzanie bieżącą współpracą i wprowadzanymi zmianami.
Wystąpienia konferencyjne i webinary to świetny sposób, by otworzyć ważny temat.
Szkolenia pozwalają skrócić naukę wielu tematów i wskazać kierunki rozwoju.
Warsztaty sprawiają, że grupa pracuje razem dla wspólnego celu.
Wniedoczasie było na wielu dużych konferencjach sektora kultury, nie boi się też pracy w dużych i małych miejscowościach.
Od lat edukujemy i wspieramy rozwój sektora kultury, wyrabiając naprawdę sporo godzin na salach szkoleniowych, konferencjach i salach warsztatowych.
Szkoliliśmy na zlecenie NCK, IKM, NIKiDW, ŁDK, PIK i bardzo wielu innych instytucji oraz organizacji.
Podejmujemy się tych tematów, które znamy i w których zdobyliśmy doświadczenie. I zawsze staramy się, by wiedza miała przełożenie praktyczne.
Najpierw rozmawiamy z Wami o tym, co chcecie osiągnąć (telefonicznie lub na spotkaniu online).
Następnie albo wybieracie tematy spośród podanej tu listy lub my proponujemy tematy warsztatów i wystąpień oraz konkretne treści.
Następnie ustalimy wspólnie kwestie techniczne, omówimy kwestie logistyczne i ewentualnych materiałów (prezentacji czy narzędzi wspierających).
Wystąpienia i szkolenia traktujemy bardzo serio, więc na miejscu (lub online) zawsze staramy się być odpowiednio wcześnie i być gotowymi do odpowiedzi na pytania.
Niektóre głosy słychać tylko z zewnątrz, niektóre rzeczy widać tylko z odpowiedniej perspektywy.
Gdy czujecie, że potrzebna jest korekta kursu lub duża zmiana zwykle potrzebujecie zewnętrznego partnera: takiego, który na świeżo spojrzy na delikatny balans pomiędzy różnymi częściami Waszej instytucji czy organizacji.
Tworząc strategie i Indywidualne Plany Działań w kulturze nabraliśmy doświadczenia w dwóch, kluczowych kwestiach.
Po pierwsze, w zmianie perspektywy tak, by to Wasza publiczność znalazła się w centrum.
Po drugie, w takiej pracy warsztatowej, która wydobywa ciekawe i ważne pomysły Waszego zespołu.
Strategia i IPD mogą być dla Was jak mapa i kompas.
Przede wszystkim pracujemy wraz z Wami.
Zarówno w przypadku IPD jak i strategii najpierw spotykamy się online, by wspólnie ustalić Wasze cele.
W przypadku IPD później pracujemy sami, tworząc dla Was plan z opisem, rekomendacjami i inspiracjami.
Strategia przygotowywana jest na podstawie opracowanych przez nas, skodyfikowanych warsztatów, na których przeprowadzimy Was przez konkretne narzędzia strategiczne. Współpraca może odbyć się online lub na żywo.
Następnie spisujemy odpowiednie dokumenty i znów spotykamy się z Wami online. Jeśli trzeba, nanosimy poprawki, a następnie całość przekazujemy do Was.
Czy to koniec? To zależy od Was. Jeśli potrzebujecie, w ramach dodatkowej usługi towarzyszymy Wam w pierwszych, kluczowych miesiącach wdrożenia – wtedy, gdy decyduje się na ile instytucja lub organizacja przyjmie nowy kierunek działań.
Wniedoczasie specjalizuje się w marketingu kultury.
To firma, która powstała jako rozwinięcie bloga o tym samym tytule prowadzonego przez Grzegorza Jędrka od 2017 roku. Naszym celem jest rozwój sektora kultury, poprzez wsparcie osób zajmujących się PR i marketingiem w kulturze.
Wierzymy w marketing wartości, w którym najważniejsze są ludzkie potrzeby, a zysk jest sposobem na finansowanie działalności, a nie celem samym w sobie.