Obejrzałbym dobrą sztukę, ale nie ma ich w internecie. Wziąłbym udział w spotkaniu, ale trwa kwarantanna. Nauczyłbym się programowania, ale nie wiem czy mój komputer wystarczy. Pracowałbym z domu, ale nie mam czym zająć dzieci. Poznajcie success gap. Jedną z najcudowniejszych koncepcji w marketingu, którą warto sobie przyswoić.
Sprawa jest dużo prostsza, niż Ci się wydaje: by nauczyć się marketingu internetowego najważniejsze jest, by wszystko, czego się uczysz, wypróbować samodzielnie. Plan rozpisany krok po kroku znajdziesz w tym tekście, a na końcu także jedną radę motywacyjną, która mi pomogła wyleczyć się z poczucia, że mogę sobie nie poradzić.
W jednym z odcinków „Star Trek: The Next Generation” kapitan Jean Luc Picard mówi do swojego pierwszego oficera: po wykonaniu zadania wróćcie do codziennej rutyny. A widząc jego uśmiech pyta, co w tym było śmiesznego. Wtedy Komandor Riker odpowiada, że ich codzienną rutyną jest zdziwienie. Co to ma wspólnego z systemami komunikacji wewnętrznej w organizacji? Wszystko.
Choć miałem wątpliwości czy wpis zbierający aplikacje i narzędzia do public relations i marketingu kultury jest potrzebny, rozwiała je moja współpracowniczka, Ania: „Ludzie myślą, że potrzebują jakichś bardzo rozbudowanych narzędzi, a przecież na co dzień korzystamy z tych prostych”. Dokładnie! Produktywność i efektywność to nowy profesjonalizm.
Jak zostać olimpijczykiem? Dlaczego śpimy? Jak napisać książkę? Jak ugotować jajko? Jakie jest najlepsze CTA? Jeśli choć jedno z tych pytań wydało ci się dostatecznie dziwne, by sprawdzić odpowiedź, to pewnie prędzej czy później trafisz na portal Quora. A jest ku temu okazja, bo ten portal Q&A od 17 października ma polską wersję beta.
Wreszcie mam okazję napisać o dziedzinie, w której to instytucje kultury mają przewagę nad biznesem. Content marketing to przyczajony tygrys i ukryty smok kultury. Gdy uwolnicie potencjał marketingu treści, sami zadziwicie się efektami. W tym artykule wyjaśnię jak i dlaczego.
O Trello dobrą opinię ma wielu marketingowców i ludzi od promocji. I nic dziwnego! Ten darmowy (w podstawowej wersji) program czasem ułatwia zarządzanie zadaniami i projektami tak bardzo, że chciałoby się uścisnąć jego twórców. Ja używam go w pracy, na blogu i wierzcie lub nie, ale napisałem z nim doktorat.
Gdybym miał komuś jednym zdaniem wyjaśnić czym jest public relations powiedziałbym, że jest to sztuka unikania nieporozumień na szeroką skalę. I jednym z takich nieporozumień może być na przykład to, że nikt Was jeszcze nie odkrył. I stąd mój artykuł o PR w kulturze.
Ma 542 000 obserwujących na Instagramie. To mniej niż Damien Hirst (619 000 followersów) i dużo, dużo mniej niż Banksy (6 400 000 osób). A jednak to Ai Weiwei z tej trójki prowadzi według mnie najciekawszy profil na Instagramie. Jeśli nie chcecie czytać dalej, to od razu odpowiem dlaczego: bo jest na nim artystą.
Lejek sprzedażowy nie kojarzy Wam się z kulturą, prawda? A ja myślę, że niejedna instytucja, która ma własną salę i niejeden zespół teatralny czy muzyczny mógłby wiele zyskać, prowadząc sprzedaż biletów samodzielnie i nie korzystając z pośredników. I dlatego stworzyłem prosty kalkulator.